ABN AMRO op de Uitmarkt

ABN AMRO is sinds 2014 als hoofdpartner betrokken bij de Uitmarkt, die elk jaar plaatsvindt in het laatste weekend van augustus. De Uitmarkt is met zo’n 500.000 bezoekers het grootste gratis toegankelijke culturele festival van Nederland en traditioneel de aftrap van het nieuwe culturele seizoen. De samenwerking richt zich op het bevorderen van cultureel ondernemerschap en talentontwikkeling.

Tijdens de 39e editie van de Uitmarkt geeft ABN AMRO letterlijk een podium aan kunstzinnig talent. Als Partner van de Toekomst biedt de bank in samenwerking met vijf culturele partners een ontwikkeltraject aan 23 talentvolle jongeren. Deze talenten worden tot aan de Uitmarkt begeleid door professionals van Nederlands Dans Theater, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Lucas & Arthus Jussen, Karin Bloemen en voor de designtalenten door Exposize.

Daarnaast roept de bank iedereen op hun kunstzinnig talent te delen via de ABN AMRO Talent Stage. Iedere inzending zal te zien zijn op een groot scherm op de Uitmarkt. Daarnaast krijgen drie talenten de mogelijkheid hun talent live te tonen op het podium!

Op zondagmiddag 28 augustus tonen de talenten hun performance aan het grote publiek op het ABN AMRO Podium op de Uitmarkt in Amsterdam.

Kijk voor meer informatie op abnamro.com/partnervandetoekomst

Over de Uitmarkt

De Uitmarkt is de landelijke opening van het culturele seizoen. Het programma biedt een dwarsdoorsnede van de podiumkunsten, maar ook disciplines als literatuur, museale kunsten, film en nieuwe media komen aan bod. Met bijna 500.000 bezoekers, 2000 artiesten en bijna 30 podia is de Uitmarkt uitgegroeid tot het grootste en bekendste culturele festival van Nederland. De Uitmarkt is gratis toegankelijk.